FrivilligCenter Egtved
FrivilligCentrets styregruppe
FrivilligCentre
Fælles Forum
Frivilligrådet
Frivilligt job
Arrangementer
Værktøjskassen
Foreninger og grupper
Mediecenter
Fotos
Links
Kontakt

.

 
Arrangementsoversigt

Faste aktiviteter er der oversigt over på: www.egetoft-egtved.dk
Nedenfor bringes oversigt over
individuelle arrangementer.
Se også seneste udgave af
områdebladet ( Vestbladet) og Facebook.
( Forrige udgave af områdebladet.)

Åbning af EGETOFT Kære bruger af Egetoft
Endelig! Nu kan Egetoft nu åbne stille og forsigtigt for udvalgte grupper og vi må være ti ad gangen.
Vi glæder os meget til at se jer alle og vi tager løbende kontakt til dem, der åbnes for. Hav tålmodighed – det bliver også din tur.
Det er vigtigt, at du kun møder op efter aftale med personalet og føler dig sund og rask. Er du det mindste i tvivl, så bliv hjemme.

Ragnhild, Birgit, Anne, Trine og Marianne
Til brugere af åbne aktivitetstilbud Til brugere af åbne aktivitetstilbud:


Nu kan du igen bruge Vejle Kommunes åbne aktivitetstilbud på enten Egetoft og i Englystparken
I marts lukkede vi alle vores åbne aktivitetstilbud for at mindske smittespredning med corona og for at beskytte svage og udsatte borgere bedst muligt. Nu er samfundet langsomt ved at åbne igen, og du har derfor også igen mulighed for at benytte vores åbne aktivitetstilbud på henholdsvis Egetoft og i Englystparken.
Corona-virussen er dog stadig i blandt os. Det er derfor vigtigt, at vi overholder forskellige retningslinjer for at mindske en eventuel smittespredning. Særligt en god håndhygiejne, rengøring og afstand er vigtige midler til at forebygge smitte.
Her kan du læse, hvad vi gør for at efterleve sundhedsmyndighedernes anbefalinger og retningslinjer.
Det er en forudsætning for genåbning, at brugerrådene forpligtiger sig på at hjælpe med at overholde retningslinjerne.
Dette sker i tæt samarbejde med ledelse og personaler.
God håndhygiejne:
• Ved både ankomst/afgang fra aktivitetscentret vil du blive bedt om at vaske eller afspritte dine hænder.
• Personalet sørger for at rengøre kontaktflader, f.eks. dørhåndtag, borde, armlæn og genstande, som er brugt til de forskellige aktiviteter.
• Der skal luftes ud jævnligt - 5 min. hver time og efter hver aktivitet eller hvert hold.
Krav om antal og afstand:
• Du skal sørge for at overholde afstandskravet om to meter til personer i øget risiko eller ved aktiviteter, der øger risikoen for dråbesmitte, f.eks. ved fællessang, hos højttalende personer eller fysisk aktivitet.
• Der må maks. være 10 personer samlet i et lokale, og der skal være fire m2 gulvareal pr. person. Stole og borde vil derfor også stå med to meters afstand.
• Brugerne bør så vidt muligt ankommer på forskudte tidspunkter og at opdele alle i små grupper, gerne de samme hver gang.
Har du spørgsmål til dette brev, er du velkommen til at kontakte tilbuddets ledelse. Vi glæder os til at se dig igen.
De bedste hilsner

September og oktober

Kunstudstilling
Signe Carlsen, der udstiller på Egetoft i september og oktober, skriver om sig selv:
Jeg har malet de sidste 8-9 år og har undervejs deltaget i forskellige kurser. Min interesse for at arbejde med det kreative er blevet skærpet gennem mit arbejde med kreative fag i Folkeskolen (Egtved Skole) gennem mange år. Forrige sommer gik jeg på pension og har dermed fået mere tid til maleriet.
Jeg har bl.a. udstillet ved kunst på Domus de sidste tre år og håber på at komme mere i gang med at udstille, nu hvor jeg har fået bedre tid.
Mine billeder er hovedsageligt abstrakte. Jeg arbejder med akrylmaling, pastelfarver, tusch, spraymaling og forskellige serigrafitryk. Når jeg påbegynder et maleri har jeg besluttet mig for, hvilke farver jeg vil lægge ud med, og det er farverne og formernes samspil, der inspirerer mig videre i arbejdet.
Ud over at male, syr jeg skindtasker af aflagt skindtøj. Designet til taskerne er mit eget og ideerne til udformning af store og små tasker opstår undervejs.
Hjemmeside: http://signespalet.simplesite.com/
Instagramprofil: Signe_Carlsen
Mandag d. 3. august Høreomsorg.
Vejle Kommune har efter ferielukning igen åbent i Høreomsorg/CSV fra d. 3. august.
se nærmere http://www.egetoft-egtved.dk/aktiviteter.htm
SPISSAMMEN

Spissammen på Egetoft.
Vi er kede af at fortælle, at holdet bag Spissammen ikke vender tilbage til efteråret. De vil gerne stoppe på toppen og det er så nu. Der har gennem årene været stor tilslutning til arrangementerne, der har samlet mere end 80 spisende pr gang. Der skal lyde en stor tak fra personalet til gruppen, der har løst de mange opgaver, der har gjort fællesspisningerne mulige.
Vi arbejder med at få samlet frivillige, så Spissammen kan fortsætte – måske i en lidt anden form. Hvis du kunne tænke dig, at blive en del af det, så giv en melding på kontoret på Egetoft. Vi glæder os til at høre fra dig/jer.
Til jer, der har købt billet til 20. marts, som Corona fik sat en stopper for, så kan I selvfølgelig få jeres penge tilbage. Ring til os på kontoret og aftal nærmere, så vi ved hvornår I kommer. Husk at tage din billet med.
Billard på Egetoft Egetoft åbner begrænset for mindre hold og efter aftale med personalet. Det betyder, at det er muligt at spille billard for dem som i forvejen var på et hold.
Spisevenner på Egetoft For at alle kan føle sig trygge og overholde kommunens retningslinjer, har vi for tiden fire små hold spisevenner på Egetoft. De er fordelt på mandag til torsdag.
Lige nu er der ikke plads til nye på holdene – vi annoncerer, når der åbnes yderligere og vi må samles flere.
Sommerens planlagte ture fra Egetoft Mange har købt billet til en eller flere af vores ture, som jo ikke bliver til noget. Derfor kan I selvfølgelig få jeres penge tilbage og vi er allerede i gang. Vi tager løbende kontakt til jer, der har penge til gode.
Hvis du har spørgsmål, kan du nu få fat i os på kontoret i Egetofts åbningstid via mail eller tlf.
onsdag d. 2. september Emne: Bridge.
Arrangør: Egetoft
Sted: Egetoft
Bridge kommer i gang til efteråret og starter onsdag d. 2. september. Det er en forudsætning, at vi tager hensyn og passer på hinanden. Corona er stadig iblandt os og det betyder, at vi skal følge Vejle kommunes retningslinjer.
Kaffe/brød bestilles hos personalet umiddelbart inden start, så det kan gøres klar til pausen. Der er ikke selvbetjening i Caféen pga Corona.